Mini journal book

Ik kreeg veel positieve reacties op mijn mini travel book, zeker ook van degene die het voor haar verjaardag kreeg. Ik kreeg ook vragen over welke afmetingen ik gebruikt heb omdat de uitvoering vanCrafty Heaven( Lamiate Travelers Notebook) veel groter was.

Mijn uitvoering heb ik zo gemaakt dat je twee boekjes uit 1 A4 kan halen en 2 notebook kaftjes uit 1 Dsp vel van 6″x6″ .

 

Je snijdt het A4 op de 101/4″ en dan draai je het een slag en snijdt op 31/2 inch ( aangezien het A4 8 1/4 breed is kan je twee stroken van 101/4 bij 31/2 maken).

Score op de lange zijde op : 11/2,17/8,21/4,25/8 dan weer op 57/8,61/4,65/8,7.

Bestand_000 (9)

Rond de vier hoeken af met een hoekpons of met behulp van de enveloppe punch board.

Pak 2 velletjes Dsp van 6″x6″ en snijdt dit door de helft. Score dit op 3″.Dan heb je 4 kaftjes voor de mini note boekjes .Van wit copieerpapier snij je 16 stroken van 23/4″x53/4″ score deze op 27/8″. 4 per boekje.

Bestand_000 (8)

De velletjes heb ik er los ingedaan maar kan je eventueel vastnieten of vastnaaien.

Voor de decoratie heb je 2 stukjes Dsp nodig van 31/4×31/4″en 1 stukje van 31/4″X11/4″. Rond 2 hoeken onder en boven af aan van de twee voorste Dsp stukjes. Het stuk Dsp voor de achterkant hoef je niet af te ronden.

Voor de bevestiging van de vier notebooks pons je in de drie gerilde vlakken onder en boven gaatjes waar je het elastiek doorhaalt. Hou er rekening mee dat je dat doet met het grote vlak links. Het kleine vlak rechts krijgt in het midden een gat voor de sluiting.

Voor de notebooks bevestiging heb je een stuk elastiek nodig van 16″ en voor de sluiting een stuk van 10″”
Het lange elastiek rijg je van achter naar voren en de twee uiteinde steek je ook van achter naar voren en knoop ze vast in het midden.

Voor de sluiting vouw je het elastiek dubbel en steekt het van achter naar voren zodat de losse uiteinden aan de binnenkant zitten en maak hier een grote knoop in zodat het niet door het gat kan schieten.

Bind een klein knoopje aan de voorkant vast en plak hier een embellishment op. Ik heb gekozen voor een ijsje uit de Cool Treats set. Die heb ik door een lamineer apparaat gehaald en uitgestanst met de bijbehorende dies. Dit bevestig je met gluedots op het knoopje. Nu is je mini album/journal/travelbook klaar.

Je kan er nog vakjes opmaken en met stempels opleuken maar je kan het ook blanco laten zoals ik gedaan heb en het de persoon aan wie je het geeft zelf laten invullen.

Ik hoop dat de beschrijving duidelijk was, mocht je vragen hebben mag je me altijd mailen of bellen,

liefs Ine

One thought on “Mini journal book

Geef een reactie

